vrijdag 25 december 2009

Zalig kerstfeest!!!

Zalig kerstfeest voor iedereen...
Mijn kerstavond verliep een beetje anders dan vorige jaren, wou deze speciale avond beleven met andere mensen, men andere " familie",men Roma familie...
Aangezien je deze armen bijna niet kan uitnodigen bij je thuis trok ik met met kook gerief naar daar, alles was op voorhand geprepareerd in mijn keuken, daar moest het alleen nog gebakken en gestoofd worden, gelukkig hebben ze van de andere vrijwilligers een klein kookvuur gehad op gas...Maria was overgelukkig en liet een traan, we hebben samen dan alles klaargemaakt en had gerekend voor bijna 5man, we waren met 4, alles was op!!!
Een tafel hebben ze niet dus was het eten op en aan het bed en eerlijk gezegd, het was zo simpel dat het super was om zo een kerstavond te kunnen meemaken!
Ze hadden voor gebak gezorgd als dessert!



Ben gelukkig dat ik dit voor deze mensen kunnen doen heb,gezelligheid troef in een barak aan het lokale stort aan de rand van de Stad Gent...
Nadien ging het bij men ouders door de genietend regen met de fiets 5km verder :-) waar nog mijn vader zijn wijnkelder geplunderd werd ;-)

Op kerstdag ging ik in de namiddag Lou gaan halen zoals ik haar beloofd heb op men werk om de namiddag op café en bij mij thuis te gaan spenderen, deze in de 90jarige vrouw genoot ervan om een boterham met hesp te kunnen eten zonder geroep of gieter van de andere bewoners...






In de 90 en nog roken...

3 opmerkingen: