zaterdag 19 december 2009

Zondag "shopdag"

Kerstinkopen doen op zondag....ik stel er mij vragen bij, zal wel aan mij liggen denk ik maar ja...
De zondag is voor de mensen die in het centrum van Gent wonen een dag waar je op je "gemak" kan gaan rondlopen in onze stad zonder echt veel volk en kan je genieten van de rust welke ook in een stad heerst, die ene dag...de zondag!
Nu dat het bijna de "feestdagen" zijn zijn de winkels bijna allemaal open en kan de zondag soms niet door met de fiets van het volk, sleuren met hun zakken voor aankopen, cadeaus tegen de sterren op... ik vraag mij dan af wat kerstdag dan nog is, een puur feest voor de consumptie maatschappij of een feest van vrede en vreugde... Kerstavond spendeer ik met mensen die geen boodschap hebben aan grootte geschenken alleen een goede maaltijd is voldoende en gezellig samen zijn, dan naar men ouders die ik in men armen ga nemen en ze een echt zalig kerstfeest wensen en het geschenk zal mijn liefde zijn....


1 opmerking: